Kim są influencerzy w marketingu?

Biznes

Przed podjęciem decyzji o zakupie danego produktu dość często poszukujemy opinii na jego temat. Konsumenci dość ostrożnie podchodzą do informacji zawartych w reklamach – nie zawsze wierzą w informacje w nich zawarte. Dużo większe zaufanie
wzbudzają rekomendacje osób uznawanych za autorytety.

Kim są influencerzy?

Influencerzy to osoby mające wpływ na decyzję innych osób, posiadających relacje z odbiorcami, którzy ściśle się z nimi utożsamiają. Opinia influencera potrafi w skuteczny sposób przekonać społeczność do podjęcia danej decyzji. Tak wpływowymi osobami mogą być zwykli ludzie, których pasja i wiedza sprawiła, że stają się osobami, z których zdaniem warto się liczyć. Największą obecność influencerów można zauważyć w mediach społecznościowych takich jak Facebook i Instagram. Okazuje się, że influencer marketing przynosi najlepsze efekty. Decydując się na taką formę reklamy warto rozpocząć współpracę z profesjonalistami jak adnext.pl.

Jaką rolę odgrywa influencer w marketingu?

Można rzecz, że influencer jest w pewnym sensie łącznikiem pomiędzy marką a odbiorcą. Zdecydowanie się na współpracę z internetowymi liderami opinii niesie ogrom korzyści dla firm, decydujących się na taką formę reklamy. Bardzo ważne jest jednak zidentyfikowanie grupy docelowej, której zainteresowanie i zapotrzebowanie będzie pokrywać się z ofertą marki. Dzięki starannej analizie istnieje możliwość odpowiedniego dopasowania czynników, umożliwiających właściwe dotarcie przekazu do odbiorców. To właśnie influencerzy są w stanie w dużo lepszy sposób przekazać wszelkie informacje o produkcie niż tradycyjna reklama. Ich zadaniem jest przedstawienie obserwatorom produktów czy usług w szczery, ale i wyczerpujący sposób. Pokazują oni funkcjonalności produktu, przeprowadzają testy, a nawet pokazują jak właściwie użytkować konkretny produkt. Odpowiednie zaprezentowanie produktu wpływa na pozytywne kształtowanie opinii konsumentów. Prosty sposób na przekazanie informacji okazuje się najlepszy. Najważniejsze jest przekazywanie szczerych i rzetelnych informacji przez influcencerów, gdyż to one budują między nim a odbiorcą zaufanie a to z kolei wpływa na ostateczną opinię o marce i osiągnięcie przez nią założonych celów.

Lost Password