Lejki sprzedażowe w Twoim biznesie

Biznes

Nowoczesny marketing opiera się na wielu kanałach – firmowe strony internetowe, social media i pozycjonowanie to jedynie poszczególne spośród nich. Całość postępowań wspierać musi się natomiast na dobrej, skwapliwie przygotowanej strategii, jaka w perspektywie miesięcy oraz lat da nam zwrot z inwestycji reklamowych. Lejek sprzedażowy jest alegorią, jaka w pewnym sensie pozwoli poznać mechanizm sprzedaży (oraz co istotne, nie jedynie poprzez Internet!)

Lejek sprzedażowy – definicja

Niezwykle trudno odnaleźć dobrą definicję lejka sprzedażowego. Dokładnie ujmując są to działania marketingowe oraz reklamowe mające na celu zaprosić do zakupu nie jedynie tychże konsumentów, jacy są zaciekawieni propozycją, jednak także tychże, jacy choćby nie zdają sobie sprawy, iż chcą skorzystać z naszych usług. Inwestor przedstawiając własną propozycję winien w pierwszej kolejności poinformować konsumenta o korzyściach po wybraniu konkretnej usługi czy artykułu, natomiast nie o właściwościach.

Obszar

Budowanie lejka sprzedażowego rozpocznij od zaprezentowania się osobom, jakie nie mają choćby przekonania o Twoim istnieniu. Niewątpliwie nie chcesz docierać do wszelkich posiadaczy Facebooka. Na tymże etapie istotne jest właściwe wybranie grupy docelowej. Stwórz kreację reklamową bez sprzedażowego przekazu, nakręconą na zaprezentowanie własnej firmy czy zaciekawienie klientów. By osiągnąć jak największe wpływy, spróbuj w pewien sposób przykuć uwagę. Może to być chwytliwy tytuł, przedstawienie istotnego pytania czy ciekawa wzrokowo grafika.

Lejek sprzedażowy natomiast pipeline

Zaletą wykorzystywania lejka sprzedażowego w przedsiębiorstwie jest kontrola nad pracą oddziału sprzedaży oraz możliwość stworzenia zapowiedzi komercyjnych. Wiedząc, jak wygląda mechanizm, kierownik sprzedaży może stwierdzić ewentualny dochód i prawdopodobieństwo jego uzyskania. Taka forma ekspozycji pozwoli także określić słabsze zakresy, jakie potrzebują naprawy.

Lejek sprzedażowy – korzyści

Musisz wiedzieć, iż jeden, doskonały lejek sprzedażowy nie istnieje. Tymże określeniem oznacza się różne działania oraz mechanizmy, jakie razem przez mikrokonwersje, ustawione w łańcuch przyczynowo-skutkowy, doprowadzają do danego efektu, inaczej sprzedaży. By ją uzyskać, należy natomiast wykonać szereg małych postępowań dodatkowych, jak nawet przekonanie kontrahenta, by zapisał się do newslettera, pobrał Twój poradnik, zobaczył najnowszą propozycję, zareagował na reklamę w social mediach. Może nie są to duże kroki z perspektywy całego mechanizmu, jednak cierpliwości – z ich pomocą właściwie osiąga się gigantyczne, upragnione cele.

Lost Password