Business Process Outsourcing to nowy sektor oferujący ciekawą pracę w księgowości, zakupach, logistyce, zarządzaniu bazami danych, doradztwie podatkowym, szeroko rozumianym IT czy obsłudze klienta.
Sektor usług dla biznesu
Sektor usług dla biznesu rozwija się bardzo prężnie – i to już nie tylko w Krakowie czy Trójmieście, ale też w innych większych miastach Polski. W Łodzi liczba zatrudnionych w branży BPO stale rośnie, w dużej mierze dzięki największemu oddziałowi indyjskiego Infosysu, który przekroczył już liczbę 2500 pracowników. Dodajmy – głównie młodych, bo średni wiek osoby zatrudnionej w tej branży to 30 lat. Uhonorowany tytułem „Top Employer 2016”, indyjski koncern stwarza szansę na ciekawą pracę studentom i absolwentom kierunków ekonomicznych, IT, zarządzania, jak i humanistom – bowiem wśród zatrudnionych nie brakuje absolwentów prawa czy filologii. Jest to możliwe, ponieważ jak na międzynarodową korporację przystało, Infosys oferuje kursy wdrażające. I tak np. kandydaci przyjęci do pracy w Dziale Sprzedaży i Zamówień od razu przechodzą szkolenie, zapewniające łatwy start w dziedzinie Sales & Procurement: http://dockinlodz.com/pl/praca-w-dziale-sprzedazy-i-zamowien
Jakie umiejętności?
Skoro kierunek nie jest kwestią najistotniejszą – co jest najważniejszym atutem przyszłego pracownika BPO? Oczekiwania pracodawcy są dość jasne: podstawą jest umiejętność pracy w zespole i znajomość języków. Przy czym od razu warto zaznaczyć, że angielski w międzynarodowym środowisku pracy nie uchodzi za obcy, raczej jest podstawowym językiem komunikacji. To priorytet, zważając na fakt, że np. łódzki Infosys posiada klientów w 48 państwach, prowadząc komunikację w 30 językach. Z punktu widzenia pracodawcy istotną cechą kandydata jest również chęć rozwoju: poszerzania wiedzy i zdobywania nowych doświadczeń. A tu warto dodać, że ścieżka awansu w korporacji jest bardzo przejrzysta – w odróżnieniu od sektora prywatnego.
Plusów pracy w międzynarodowym koncernie jest więcej. Pierwszym jest oczywiście korzystne wynagrodzenie i stabilne warunki pracy – nie tylko w zakresie samej umowy, ale też np. rozliczania nadgodzin. Korporacje zapewniają pracownikom także bonusy, na jakie trudno liczyć w mniejszych firmach: od darmowego parkingu pod biurem, przez pakiety medyczne, karnety na zajęcia sportowe, aż po mieszczące się w tym samym budynku przedszkole dla dzieci pracowników. Praca z międzynarodowymi klientami wiąże się także z opcją podróży służbowych – które często obejmują także egzotyczne kierunki. Korzyści jest wiele – wystarczy tylko aplikować.