5 cech, które powinno posiadać dobre biuro rachunkowe

Finanse

Oczywistą sprawą jest, że decydując się na konkretną usługę, oczekujemy profesjonalizmu i wysokiej jakości efektu. W dobie internetu z jednej strony można bardzo łatwo wyszukać informacje o konkretnej firmie, z drugiej niestety musimy wziąć spory margines na ich rzetelność i prawdziwość. Niemniej jednak możemy sami pozyskać te informacje, wystarczy wiedzieć, na co zwrócić uwagę przy kontakcie z przedstawicielem danej firmy.

1. Opinie obiegowe

Tak jak już wspomnieliśmy, opinie, które możemy znaleźć w internecie, mogą mocno odbiegać od rzeczywistego stanu rzeczy. W dwie strony – zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. Najlepszym sposobem na pozyskanie rzetelnych informacji jest zapytanie o fakty osób w bezpośrednim otoczeniu. Znajomi, czy stali klienci, którzy korzystają z usług danej firmy od dłuższego czasu i wystawiają recenzję na stronie, są doskonałym źródłem informacji. Warto także zwrócić uwagę na sposób, w jaki prowadzone są media społecznościowe.

2. Znajomość technologii

Umiejętność posługiwania się nowoczesnym oprogramowaniem to nie tylko udogodnienie techniczne, lecz także oznaka tego, że firma inwestuje w skuteczne rozwiązania oraz pracowników, którzy przecież muszą nauczyć się ich obsługi. Różnego rodzaju platformy cyfrowe do gromadzenia danych i obsługi klientów zaczynają być powoli standardem w tej branży, dlatego warto sprawdzić, czy dana firma wykorzystuje je w swojej działalności.

3. Obecność na rynku

W przypadku braku wiarygodnych informacji warto zasugerować się okresem działalności firmy. Zazwyczaj długoletnia obecność firmy na rynku poświadcza sama za siebie. Skoro przez określony czas zdołała się utrzymać wśród konkurencji, to znaczy, że poziom ich obsługi jest satysfakcjonujący.

4. Obsługa klienta

Już po samej rozmowie telefonicznej jesteśmy w stanie wywnioskować, w jaki sposób będzie przebiegać współpraca. Profesjonalna rozmowa przeprowadzona w sympatycznej atmosferze świadczy o poziomie firmy, a jako pierwszy etap kontaktu klienta z firmą daje nam duży pogląd na podejście do wykonywania swoich obowiązków. Warto więc przeprowadzić wstępną rozmowę jako formę rekonesansu.

5. Wykwalifikowanie pracowników

Prawo podatkowe jest bardzo dynamiczną dziedziną, dlatego też wymaga stałej aktualizacji wiedzy przez pracowników biur rachunkowych. Jest to konieczne, gdyż nieznajomość aktualnych przepisów oraz błąd przy wypełnianiu dokumentów może słono kosztować klienta. Dlatego też czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę, jest ilość szkoleń, którymi firma się chwali.

Artykuł powstał dzięki informacjom ze strony br-gabi.pl.

Lost Password